5f 2010 11: Unterschied zwischen den Versionen

Aus RMG-Wiki
Wechseln zu: Navigation, Suche
(+termin)
(Zaubertricks: +clip)
 
(33 dazwischenliegende Versionen von 2 Benutzern werden nicht angezeigt)
Zeile 11: Zeile 11:
  
 
----
 
----
Zeugnisse gibt es am 18.2.!
+
'''Englisch Schulaufgabe:'''
  
</div>
+
07. Juli 2011 (Mündliche Schulaufgabe)-
|}
+
  
 +
*Bildbeschreibung (2 Min.) mit eventuellen Fragen zum Bild
  
 +
*Dialog als Partnerübrung (3-4 Min.)
  
==Englisch==
+
[Jeweils EINE Minute Vorbereitungszeit]
  
 +
----
  
 +
</div>
 +
|}
  
  
  
NEW
+
==Englisch==
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-present/form/exercises?02 Simple Present]
+
Terminplan
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/simple_present_aussage.htm Simple Present 2]
+
* 8.00 Uhr: Michelle, Leonie
 +
* 8.20 Uhr:  Tamara, Dominik
 +
* 8.40 Uhr:  Erik, Michael
 +
* 9.00 Uhr:  Luca; Jenny
 +
* 9.15 Uhr:  Eva, Johanna
 +
* 9.50 Uhr:  Sarah, Sophie
 +
* 10.05 Uhr: Christoph, Dustin
 +
* 10.25 Uhr: Kilian, Jonas
 +
* 10.45 Uhr: Tobias, David
 +
* 11.00 Uhr: Conni, Verena
 +
* 11.35 Uhr: Sabrina, Raisa
 +
* 11.50 Uhr: Alicia, Selina
 +
* 12.10 Uhr: Stefan, Jakob
 +
* 12.25 Uhr: Emma, Lara
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/simple_present_s.htm ''He, she, it- das "s" muss mit!!!'']
+
=== Describing Pictures ===
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simpre-prepro/exercises Simple Present or Present Progressive?]
+
Beim Bschreiben von Bilder sind folgende Dinge zu beachten:
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/simple_present_progressive.htm Simple Present or Present Progressive? -2]
+
* Thema des Bildes nennen
 +
* Strategie bei der Beschreibung festlegen (von oben nach unten usw.)
 +
* Detaillierte Beschreibung (z.B. Wetter: ''The sky is blue and there are some grey clouds but the sun is shining and it is warm.'')
 +
* Verbindung von Inhalten des Bildes mit Geschichten aus dem Buch (z.B. ''Barker's Story'', ''The Frog''usw.). Dadurch kann man sicherstellen, dass man ausreichend Erzählmaterial und Wortschatz hat, um die geforderte Zeit (2 Min.) mit Inhalt zu füllen.
 +
* Auf die Sprache achten: Sätze verbinden (''and, or, but, so, because, after that, then'' usw.)
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/satzstellung/aussagesaetze2.htm Sentence structure]
+
Try to describe this picture.  
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/substantive_artikel/singular_plural.htm Singular or Plural?]
+
[[File:Kids and cake 3.jpg|500px]]
  
More to come....
+
[http://www.dianakohne.de/Arbeiten/Kinderbuch/Kinderbuch4/4_Lucky_auf_dem_Bauernhof.jpg Picture Farm- HOMEWORK]
  
 +
=== Role Play/ Dialogues ===
  
=== Exercises ===
+
* You are new at Haywood School and you meet Sarah in the playground. You talk to her: Stelle dich vor, Stelle Fragen bezüglich der Schule, Stelle persönliche Fragen an Sarah und Fragen, die mit ihrer Einschätzung der Schule zu tun haben)
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/present-progressive/form/exercises?form02 Present Progressive]
+
* You arrive at Mrs Clark's Bed and Breakfast. You are going to stay with her for the weekend. You ask her questions about Seahouses and things you can do there. She answers your questions and make her own suggestions (=Vorschläge). She asks you questions about what you like and a bout yourself, so she can make good suggestions.
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/present-progressive/form/exercises?form03 Present Progressive- negative sentences]
 
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/present-progressive/form/exercises?form04 Present Progressive- questions]
+
Example:  
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/present-progressive/shortforms/exercises?ex02 Present Progressive short forms]
+
Hello, how are you?
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/pronouns/exercises?02 Personal Pronouns as objects]
+
''I’m fine thank you. How about you? Are you from around here?''
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/pronouns/exercises Personal Pronouns as subjects]
+
No, I am not. I’m from Germany. I’m here on my holiday. My name is Sabine. What’s your name?
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/substantive_artikel/artikel_a.htm Articles ''a/an'']
+
''My name is Jason. Welcome to Canada, Sabine.''
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/laender/weihnachten_grossbritannien.htm Christmas]
+
Thank you. Do you live here in Ottawa, Jason?
  
 +
''Yes, I do. My parents and I live over there in that blue house with the garden in the front and the big tree next to it.''
  
MIXED Bag zur Übung für die Schulaufgabe. Die Lösung befindet sich auch auf dem Arbeitsblatt [[Media:Mixed.doc|Mixed Bag]]
+
Oh, it’s a wonderful house. Have you got sisters and brothers?
  
Here are some exercises you can do.  
+
''Yes, I have got a sister. Her name is Jackie and she is 11 years old and she is really nice but my brother Steve is terrible. He is five years old and he always wants to do the same things I do. Have you got sisters or brothers like that?''
  
'''Crossword Puzzle'''
+
Yes, I do. My sister Lena is like your little brother. What do you do in your free time?
  
Klicke auf die Zahlen im Rätsel, um die Hinweise zu bekommen.  
+
''I play soccer for a team here. I’m sure you like soccer because I know that in Germany there are some of the best soccer teams in the world. What is your favourite team?''
  
<div class="kreuzwort-quiz" lang="en">
+
I like Bayern Munich but I play for a time in my town. I like that team the best.  
{| 
+
|-
+
| brother || My mother's son is my ...
+
|-
+
| chair || You sit on a ... when you are in the classroom.
+
|-
+
| black || opposite of "white"
+
|-
+
| uncle|| Your father's brother.
+
|-
+
| pencil case|| There is a rubber, a pen and a ruler in it.
+
|-
+
| blackboard|| The teachers writes on it in the classroom.
+
|-
+
| aunt|| ....Rose is from Italy.
+
|-
+
| terrible|| Anuja: "Anil is ...."
+
|}
+
</div>
+
  
'''Lückentext'''
+
''Oh, that’s cool. You play soccer, too. Do you want to come with me to watch my team play?''
  
Ziehe die Lösungswörter mit der Mouse an die richtige Stelle im Satz!
+
Yes, that’s a really good idea. Do you think I can play, too?
  
<div class="lueckentext-quiz">
+
''I’m sure you can.''
  
''' There ''' is David with his '''new'''skates. '''They're''' brilliant. They are very '''fast'''
+
=== Exercises ===
Robert: "I like '''your''' skates, David. Look at '''my''' cool skates."
+
Werden MORGEN (06.07.2011) im Unterricht einige Übungen machen!
David: "Wow, '''they're''' great. '''Let's''' go to the park."
+
Robert: "That '''is''' a great '''idea'''."
+
  
</div>
+
Here are some exercises you can do.
  
*[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-present/form/exercises?06 Forms of "to be"]
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/simple_past_ed.htm Simple Past 1]
*[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/kurzantworten_be2.htm Short answers]
+
*[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/can.htm Short answers]
+
*[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/be2.htm Questions]
+
*[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/can2.htm Questions]
+
*[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/verschiedenes/farben_kreuzwortraetsel.htm Crossword Puzzle- Colours]
+
*[http://www.englisch-hilfen.de/spiele/galgenraten.html School things]
+
  
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/verben1/index.php Irregulat verbs]
Klicke auf folgende Links zum Internet und löse die Aufgaben.  
+
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/pronomen/personalpronomen.htm Übung 1- Personal Pronouns] Schreibe die Lösung von Satz 5 auf deinen
+
[http://www.englisch-hilfen.de/complex_tests/simple_past1/index.php Simple Past 2]
  
Laufzettel!
+
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises?06 Questions Simple Past]
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/pronomen/possessivpronomen.htm Übung 2- Possessive Determiners] Schreibe die Lösung von Kästchen 8 auf deinen
+
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises?02 Answering questions/ Simple Past]
  
Laufzettel!
+
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises Simple Past 3]
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/kurzantworten_be.htm Übung 3- Short answers] Schreibe die Lösung von Satz 9 auf deinen
 
  
Laufzettel!
 
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/be.htm Übung 4- Questions] Schreibe die Lösung von Satz 4 auf deinen
+
'''Crossword Puzzle''' NEW!!!!
  
Laufzettel!
+
Klicke auf die Zahlen im Rätsel, um die Hinweise zu bekommen.
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/be4.htm Übung 5- Form of ''be''] Schreibe die Lösung von Satz 5 auf deinen
+
<div class="kreuzwort-quiz" lang="en">
 
+
Laufzettel!
+
 
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/be.htm Übung 6- Forms of ''be''] Schreibe die Lösung von Satz 5 auf deinen
+
 
+
Laufzettel!
+
 
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/verschiedenes/farben_smilies.htm Übung 7- Colours] Schreibe die Lösung von Satz/ Smiley 9 auf deinen
+
 
+
Laufzettel!
+
 
+
 
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/have_got.htm ''have got/has got'']
+
 
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/have_not_got2.htm ''have got/has got'']
+
 
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/have_got_fragen.htm ''have got/has got'' questions]
+
 
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/kurzantworten.htm Short answers]
+
 
+
 
+
Gaped Text ''Modal Auxiliaries''
+
 
+
<div class="lueckentext-quiz">
+
 
+
Mrs Burton: Becky, you '''must''' tidy your room. There's a terrible mess (=Unordnung). You '''mustn't''' go to Sarah's if (=wenn) your room is untidy.
+
Becky: Mum, '''can''' I go now? My room is tidy now.
+
Mrs Burton: Yes, you '''can'''
+
 
+
Mr Cooper: David, you '''needn't''' hurry (=sich beeilen)to Mrs Dane's lesson. She is late. You '''can''' come into my classroom and look at the cool pictures."
+
David: Sorry, Mr Cooper, but I '''must'''  go and see Robert Croft. We '''must'''  do our homework. '''Can''' I come later (=später) to look at the pictures?
+
Mr Cooper: Yes, you '''can'''. See you later!
+
 
+
</div>
+
 
+
'''Thanksgiving Crossword Puzzle'''
+
 
+
<div class="kreuzwort-quiz">
+
 
{|   
 
{|   
 
|-  
 
|-  
| pilgrim || Die Leute, die aus England nach Nordamerika segelten
+
| milk || You must .....the cows
 
|-
 
|-
| Mayflower || Schiff, mit dem die Pilgerväter segelten
+
| India || They have more than 100 languages there.
 
|-
 
|-
| turkey || Leckeres Geflügelgericht, das man an Thanksgiving isst.
+
| Aborogines || Coloured people who have been living in Australia for thousands of years
 
|-
 
|-
| hat || Trugen die Pilgerväter auf dem Kopf
+
| lamb|| Lenny is a ....
 
|-
 
|-
| pumpkin|| Frucht, aus der ein Kuchen für Thanksgiving gemacht wird.
+
| Washington|| US state which has the same name as the capital
 
|-
 
|-
| pie|| Kuchen, den man an Thanksgiving isst.
+
| skin|| Part of your body which gets red when the sun is very strong
 
|-
 
|-
| religion || Wegen ihr wurden die PIlgerväter in England verfolgt.
+
| took|| Past form of "take"
 
|-
 
|-
| parade|| Durch Manhattan zieht an Thanksgiving eine....., an deren Ende Santa Claus ist.
+
| brought|| Past form of "bring"
 
|}
 
|}
 
</div>
 
</div>
  
 +
[[5f 2010 11/OLD exercises|Old exercises]]
 +
 
[http://quizz.thebigchallenge.com/?lang=DE BIG CHALLENGE Training]
 
[http://quizz.thebigchallenge.com/?lang=DE BIG CHALLENGE Training]
  
Zeile 206: Zeile 162:
  
 
== Deutsch ==
 
== Deutsch ==
 +
=== Zaubertricks ===
 +
 +
 +
 +
{{#ev:youtube |CPZxiByowNA}}
 +
 +
{{#ev:youtube |Bh79KJMduS4}}
  
 
=== Rechtschreibung und Grammatik ===
 
=== Rechtschreibung und Grammatik ===
  
* [[5f 2010 11/Deklination|Übungen zur Deklination von Nomen]]
+
* [[5f 2010 11/Wortarten|Die Wortarten]]
 +
 
  
 
=== Erzählen ===
 
=== Erzählen ===
Zeile 220: Zeile 184:
 
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Wörtliche Rede|Übungen zur Wörtlichen Rede - 5.Klasse]]
 
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Wörtliche Rede|Übungen zur Wörtlichen Rede - 5.Klasse]]
 
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Reihenfolge in der Erzählung|Eine Geschichte in der richtigen Reihenfolge erzählen - 5. Klasse]]
 
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Reihenfolge in der Erzählung|Eine Geschichte in der richtigen Reihenfolge erzählen - 5. Klasse]]
 +
  
 
=== Märchen===
 
=== Märchen===
  
 
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Die Gebrüder Grimm|Die Gebrüder Grimm - Sprachforscher und Märchensammler]]
 
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Die Gebrüder Grimm|Die Gebrüder Grimm - Sprachforscher und Märchensammler]]
 +
 +
 +
=== Bericht ===
 +
 +
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Roald Dahl|Lektüretest]]
 +
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Zeitungsbericht|Zeitungsbericht]]
 +
 +
 +
  
 
----
 
----
Zeile 229: Zeile 203:
 
*[http://www.amazon.de/Langenscheidt-KG-Phase-6-Basic-MAC/dp/3580651897/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1290521100&sr=8-2 Phase 6 - Vokabellernprogramm]
 
*[http://www.amazon.de/Langenscheidt-KG-Phase-6-Basic-MAC/dp/3580651897/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1290521100&sr=8-2 Phase 6 - Vokabellernprogramm]
 
*[http://www.antolin.de Antolin]
 
*[http://www.antolin.de Antolin]
 +
*[[5f 2010 11/Leseliste Deutsch|Leseliste in Antolin]]

Aktuelle Version vom 19. Juli 2011, 07:37 Uhr

Wichtige Termine


Englisch Schulaufgabe:

07. Juli 2011 (Mündliche Schulaufgabe)-

  • Bildbeschreibung (2 Min.) mit eventuellen Fragen zum Bild
  • Dialog als Partnerübrung (3-4 Min.)

[Jeweils EINE Minute Vorbereitungszeit]



Englisch

Terminplan

  • 8.00 Uhr: Michelle, Leonie
  • 8.20 Uhr: Tamara, Dominik
  • 8.40 Uhr: Erik, Michael
  • 9.00 Uhr: Luca; Jenny
  • 9.15 Uhr: Eva, Johanna
  • 9.50 Uhr: Sarah, Sophie
  • 10.05 Uhr: Christoph, Dustin
  • 10.25 Uhr: Kilian, Jonas
  • 10.45 Uhr: Tobias, David
  • 11.00 Uhr: Conni, Verena
  • 11.35 Uhr: Sabrina, Raisa
  • 11.50 Uhr: Alicia, Selina
  • 12.10 Uhr: Stefan, Jakob
  • 12.25 Uhr: Emma, Lara

Describing Pictures

Beim Bschreiben von Bilder sind folgende Dinge zu beachten:

  • Thema des Bildes nennen
  • Strategie bei der Beschreibung festlegen (von oben nach unten usw.)
  • Detaillierte Beschreibung (z.B. Wetter: The sky is blue and there are some grey clouds but the sun is shining and it is warm.)
  • Verbindung von Inhalten des Bildes mit Geschichten aus dem Buch (z.B. Barker's Story, The Frogusw.). Dadurch kann man sicherstellen, dass man ausreichend Erzählmaterial und Wortschatz hat, um die geforderte Zeit (2 Min.) mit Inhalt zu füllen.
  • Auf die Sprache achten: Sätze verbinden (and, or, but, so, because, after that, then usw.)

Try to describe this picture.

Kids and cake 3.jpg

Picture Farm- HOMEWORK

Role Play/ Dialogues

  • You are new at Haywood School and you meet Sarah in the playground. You talk to her: Stelle dich vor, Stelle Fragen bezüglich der Schule, Stelle persönliche Fragen an Sarah und Fragen, die mit ihrer Einschätzung der Schule zu tun haben)
  • You arrive at Mrs Clark's Bed and Breakfast. You are going to stay with her for the weekend. You ask her questions about Seahouses and things you can do there. She answers your questions and make her own suggestions (=Vorschläge). She asks you questions about what you like and a bout yourself, so she can make good suggestions.


Example:

Hello, how are you?

I’m fine thank you. How about you? Are you from around here?

No, I am not. I’m from Germany. I’m here on my holiday. My name is Sabine. What’s your name?

My name is Jason. Welcome to Canada, Sabine.

Thank you. Do you live here in Ottawa, Jason?

Yes, I do. My parents and I live over there in that blue house with the garden in the front and the big tree next to it.

Oh, it’s a wonderful house. Have you got sisters and brothers?

Yes, I have got a sister. Her name is Jackie and she is 11 years old and she is really nice but my brother Steve is terrible. He is five years old and he always wants to do the same things I do. Have you got sisters or brothers like that?

Yes, I do. My sister Lena is like your little brother. What do you do in your free time?

I play soccer for a team here. I’m sure you like soccer because I know that in Germany there are some of the best soccer teams in the world. What is your favourite team?

I like Bayern Munich but I play for a time in my town. I like that team the best.

Oh, that’s cool. You play soccer, too. Do you want to come with me to watch my team play?

Yes, that’s a really good idea. Do you think I can play, too?

I’m sure you can.

Exercises

Werden MORGEN (06.07.2011) im Unterricht einige Übungen machen!

Here are some exercises you can do.

Simple Past 1

Irregulat verbs

Simple Past 2

Questions Simple Past

Answering questions/ Simple Past

Simple Past 3


Crossword Puzzle NEW!!!!

Klicke auf die Zahlen im Rätsel, um die Hinweise zu bekommen.

milk You must .....the cows
India They have more than 100 languages there.
Aborogines Coloured people who have been living in Australia for thousands of years
lamb Lenny is a ....
Washington US state which has the same name as the capital
skin Part of your body which gets red when the sun is very strong
took Past form of "take"
brought Past form of "bring"

Old exercises

BIG CHALLENGE Training

HOT POTATO Instructions

  • Open Hot Potato
  • Open JCross
  • Click on Raster verwalten and then on Automatische Rätselerstellung
  • Schreibe die Lösungswörter, die im Kreuzworträtsel erscheinen sollen, als eine Liste in den weißen Kasten (Gro- und Kleinschreibung ist nicht wichtig; nur einzelne Wörter oder zusammengesetzte Wörter; Schreibe jedes Lösungswort in eine neue Zeile)
  • Nachdem du 10 Begriffe aufgelistet hast, click on Raster erstellen
  • Click on Definitionen and write down definition of the "Lösungsworte" (Die Tipps müssen so formuliert sein, dass man dadurch auf die Lösung kommen kann)
  • Nachdem du ALLE Definitionen eingegeben hast, klicke auf OK
  • Klicke auch das Spinnennetz mit der Zahl 6 im oberen Bereich der Seite => Das Programm erstellt das Rätsel
  • Save your crossword puzzle: ASK for help to do that!

Deutsch

Zaubertricks

Rechtschreibung und Grammatik


Erzählen

  • Die Tempora in der Erzählung


Märchen


Bericht