5f 2010 11: Unterschied zwischen den Versionen

Aus RMG-Wiki
Wechseln zu: Navigation, Suche
(Zaubertricks: +clip)
 
(100 dazwischenliegende Versionen von 4 Benutzern werden nicht angezeigt)
Zeile 8: Zeile 8:
 
<div style="margin:0;  border:1px solid #C00000; padding: 0em 1em 1em 1em; background-color:#FFFFFF; align:left;">
 
<div style="margin:0;  border:1px solid #C00000; padding: 0em 1em 1em 1em; background-color:#FFFFFF; align:left;">
  
=== 1. Schulaufgabe Englisch am 18.11.2010===
+
<big>'''Wichtige Termine'''</big>
  
</div>
+
----
|}
+
'''Englisch Schulaufgabe:'''
  
== === Intensivierung October 11+12, 2010 === ==
+
07. Juli 2011 (Mündliche Schulaufgabe)-
  
Klicke auf folgende Links zum Internet und löse die Aufgaben.  
+
*Bildbeschreibung (2 Min.) mit eventuellen Fragen zum Bild
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/pronomen/personalpronomen.htm Übung 1- Personal Pronouns] Schreibe die Lösung von Satz 5 auf deinen
+
*Dialog als Partnerübrung (3-4 Min.)
  
Laufzettel!
+
[Jeweils EINE Minute Vorbereitungszeit]
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/pronomen/possessivpronomen.htm Übung 2- Possessive Determiners] Schreibe die Lösung von Kästchen 8 auf deinen
+
----
  
Laufzettel!
+
</div>
 +
|}
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/kurzantworten_be.htm Übung 3- Short answers] Schreibe die Lösung von Satz 9 auf deinen
 
  
Laufzettel!
 
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/be.htm Übung 4- Questions] Schreibe die Lösung von Satz 4 auf deinen
+
==Englisch==
  
Laufzettel!
+
Terminplan
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/be4.htm Übung 5- Form of ''be''] Schreibe die Lösung von Satz 5 auf deinen
+
* 8.00 Uhr: Michelle, Leonie
 +
* 8.20 Uhr:  Tamara, Dominik
 +
* 8.40 Uhr:  Erik, Michael
 +
* 9.00 Uhr:  Luca; Jenny
 +
* 9.15 Uhr:  Eva, Johanna
 +
* 9.50 Uhr:  Sarah, Sophie
 +
* 10.05 Uhr: Christoph, Dustin
 +
* 10.25 Uhr: Kilian, Jonas
 +
* 10.45 Uhr: Tobias, David
 +
* 11.00 Uhr: Conni, Verena
 +
* 11.35 Uhr: Sabrina, Raisa
 +
* 11.50 Uhr: Alicia, Selina
 +
* 12.10 Uhr: Stefan, Jakob
 +
* 12.25 Uhr: Emma, Lara
  
Laufzettel!
+
=== Describing Pictures ===
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/be.htm Übung 6- Forms of ''be''] Schreibe die Lösung von Satz 5 auf deinen
+
Beim Bschreiben von Bilder sind folgende Dinge zu beachten:
  
Laufzettel!
+
* Thema des Bildes nennen
 +
* Strategie bei der Beschreibung festlegen (von oben nach unten usw.)
 +
* Detaillierte Beschreibung (z.B. Wetter: ''The sky is blue and there are some grey clouds but the sun is shining and it is warm.'')
 +
* Verbindung von Inhalten des Bildes mit Geschichten aus dem Buch (z.B. ''Barker's Story'', ''The Frog''usw.). Dadurch kann man sicherstellen, dass man ausreichend Erzählmaterial und Wortschatz hat, um die geforderte Zeit (2 Min.) mit Inhalt zu füllen.
 +
* Auf die Sprache achten: Sätze verbinden (''and, or, but, so, because, after that, then'' usw.)
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/verschiedenes/farben_smilies.htm Übung 7- Colours]Schreibe die Lösung von Satz/ Smiley 9 auf deinen
+
Try to describe this picture.  
  
Laufzettel!
+
[[File:Kids and cake 3.jpg|500px]]
  
 +
[http://www.dianakohne.de/Arbeiten/Kinderbuch/Kinderbuch4/4_Lucky_auf_dem_Bauernhof.jpg Picture Farm- HOMEWORK]
  
== ALLGEMEINES ==
+
=== Role Play/ Dialogues ===
  
== GEOGRAPHIE ==
+
* You are new at Haywood School and you meet Sarah in the playground. You talk to her: Stelle dich vor, Stelle Fragen bezüglich der Schule, Stelle persönliche Fragen an Sarah und Fragen, die mit ihrer Einschätzung der Schule zu tun haben)
  
Website zum Download von Stellarium [http://www.stellarium.org/de/ Website]
+
* You arrive at Mrs Clark's Bed and Breakfast. You are going to stay with her for the weekend. You ask her questions about Seahouses and things you can do there. She answers your questions and make her own suggestions (=Vorschläge). She asks you questions about what you like and a bout yourself, so she can make good suggestions.
  
== ENGLISCH==
 
  
=== Schulaufgaben ===
+
Example:
  
'''July 2, 2010'''
+
Hello, how are you?
  
MÜNDLICHE Schulaufgabe
+
''I’m fine thank you. How about you? Are you from around here?''
  
- Beschreibung eines Bildes
+
No, I am not. I’m from Germany. I’m here on my holiday. My name is Sabine. What’s your name?
  
- Dialog mit einem Partner
+
''My name is Jason. Welcome to Canada, Sabine.''
  
- Zeitplan: [[Media:Zeitplan.doc]]
+
Thank you. Do you live here in Ottawa, Jason?
  
 +
''Yes, I do. My parents and I live over there in that blue house with the garden in the front and the big tree next to it.''
  
=== ORAL EXAM ===
+
Oh, it’s a wonderful house. Have you got sisters and brothers?
  
Pictures to practise describing pictures:
+
''Yes, I have got a sister. Her name is Jackie and she is 11 years old and she is really nice but my brother Steve is terrible. He is five years old and he always wants to do the same things I do. Have you got sisters or brothers like that?''
  
Website with many pictures [http://picture-book.com/]
+
Yes, I do. My sister Lena is like your little brother. What do you do in your free time?
  
Homework, June 28, 2010
+
''I play soccer for a team here. I’m sure you like soccer because I know that in Germany there are some of the best soccer teams in the world. What is your favourite team?''
  
'''Instructions'''
+
I like Bayern Munich but I play for a time in my town. I like that team the best.
  
You spend a day in Central Park. There you meet somebody from NYC. You start talking.
+
''Oh, that’s cool. You play soccer, too. Do you want to come with me to watch my team play?''
- Ihr stellt Euch gegenseitig vor
+
- Ihr sprecht über Eure Heimat
+
- Du wirst nach dem Schulalltag in Nottingham gefragt
+
- Du fragst nach den Dingen, die man in NYC machen kann.
+
- Ihr entscheidet Euch zusammen Fußball zu spielen.
+
  
=== GRAMMAR ===
+
Yes, that’s a really good idea. Do you think I can play, too?
  
NEW:
+
''I’m sure you can.''
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises?04 Simple Past Statements]
+
=== Exercises ===
 +
Werden MORGEN (06.07.2011) im Unterricht einige Übungen machen!
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises?06 Simple Past Questions]
+
Here are some exercises you can do.  
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises?05 Simple Past Negative Sentences]
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/simple_past_ed.htm Simple Past 1]
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/irregular-verbs/exercise?0 Irregular Verbs]
+
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/verben1/index.php Irregulat verbs]
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/infinitive-gerund/exercises?21 Gerund]
+
[http://www.englisch-hilfen.de/complex_tests/simple_past1/index.php Simple Past 2]
  
 +
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises?06 Questions Simple Past]
  
 +
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises?02 Answering questions/ Simple Past]
  
 +
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-past/exercises Simple Past 3]
  
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-present/form/exercises?02 Simple Present Statements]
 
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-present/exceptions/exercises Simple Present Forms]
+
'''Crossword Puzzle''' NEW!!!!
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simple-present/form/exercises?06 Simple Present- Formen of "to be"]
+
Klicke auf die Zahlen im Rätsel, um die Hinweise zu bekommen.  
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simpre-prepro/exercises Simple vs. Progressive]
+
<div class="kreuzwort-quiz" lang="en">
 
+
{| 
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simpre-prepro/exercises?ex02 Simple vs. Progressive 2]
+
|-  
 
+
| milk || You must .....the cows
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/simpre-prepro/exercises?ex03 Simple vs. Progressive 3]
+
|-
 
+
| India || They have more than 100 languages there.  
 
+
|-
 
+
| Aborogines || Coloured people who have been living in Australia for thousands of years
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/nouns/exercises Indefinite article]
+
|-
 +
| lamb|| Lenny is a ....
 +
|-
 +
| Washington|| US state which has the same name as the capital
 +
|-
 +
| skin|| Part of your body which gets red when the sun is very strong
 +
|-
 +
| took|| Past form of "take"
 +
|-
 +
| brought|| Past form of "bring"
 +
|}
 +
</div>
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/substantive_artikel/artikel_a.htm Indefinite Article 2]
+
[[5f 2010 11/OLD exercises|Old exercises]]
 +
 +
[http://quizz.thebigchallenge.com/?lang=DE BIG CHALLENGE Training]
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/substantive_artikel/plural2.htm Plurals]
+
=== HOT POTATO Instructions ===
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/substantive_artikel/s_genitiv.htm Genitive]
 
  
BIG CHALLENGE
+
* Open ''Hot Potato''
 +
* Open ''JCross''
 +
* Click on ''Raster verwalten'' and then on ''Automatische Rätselerstellung''
 +
* Schreibe die Lösungswörter, die im Kreuzworträtsel erscheinen sollen, als eine Liste in den weißen Kasten (Gro- und Kleinschreibung ist nicht wichtig; nur einzelne Wörter oder zusammengesetzte Wörter; Schreibe jedes Lösungswort in eine neue Zeile)
 +
* Nachdem du 10 Begriffe aufgelistet hast, click on ''Raster erstellen''
 +
* Click on ''Definitionen'' and write down definition of the "Lösungsworte" (Die Tipps müssen so formuliert sein, dass man dadurch auf die Lösung kommen kann)
 +
*Nachdem du ALLE Definitionen eingegeben hast, klicke auf ''OK''
 +
* Klicke auch das Spinnennetz mit der Zahl 6 im oberen Bereich der Seite => Das Programm erstellt das Rätsel
 +
* Save your crossword puzzle: ASK for help to do that!
  
[http://www.thebigchallenge.com/de/acces_quiz.php The BIG CHALLENGE]
+
== Deutsch ==
 +
=== Zaubertricks ===
  
  
Lösungen für das Arbeitsblatt aus der Intensivierungsstunde: [[Media:Lösungen.doc]]
 
  
[http://www.ego4u.de/de/cram-up/grammar/short-answers/exercises Short answers]
+
{{#ev:youtube |CPZxiByowNA}}
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/fragewoerter.htm Question words]
+
{{#ev:youtube |Bh79KJMduS4}}
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/fragewoerter.htm Forms of "to be"]
+
=== Rechtschreibung und Grammatik ===
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/be2.htm Sentences with forms of "to be"]
+
* [[5f 2010 11/Wortarten|Die Wortarten]]
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/be6.htm Questions- Form of "to be"]
 
  
 +
=== Erzählen ===
  
 +
* Die Tempora in der Erzählung
 +
:::* Schwache Verben [http://www.broesamle-lambrecht.de/hotpots/PraeteritumSchwacheVerben.htm Übung 1]
 +
:::* Starke Verben [http://www.broesamle-lambrecht.de/hotpots/PraeteritumStarkeVerben.htm Übung 2]
 +
* [[5f 2010 11/Verbesserung Übungsaufsatz 1|Verbesserung Übungsaufsatz 1]] - Mit den ergänzten Schülerlösungen!!! (Zum Nachlesen und zur Vorbereitung auf die Schulaufgabe gedacht)
 +
* [http://wiki.zum.de/DSB/Deutsch/Lernpfad_Erz%C3%A4hlung Zusatzübung Lernpfad Erzählen]
 +
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Wörtliche Rede|Übungen zur Wörtlichen Rede - 5.Klasse]]
 +
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Reihenfolge in der Erzählung|Eine Geschichte in der richtigen Reihenfolge erzählen - 5. Klasse]]
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/be2.htm Forms of "to be"]
 
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/kurzantworten.htm Short answers]
+
=== Märchen===
  
=== VOCABULARY ===
+
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Die Gebrüder Grimm|Die Gebrüder Grimm - Sprachforscher und Märchensammler]]
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/familie/verwandtschaft2.htm Memory "family"]
 
  
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/familie/meine_familie.htm Lückentext "family"]
+
=== Bericht ===
  
Things in the classroom [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/schule/klassenzimmer_sachen.htm Website]
+
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Roald Dahl|Lektüretest]]
 +
* [[Benutzer:Alexandra Weber/Deutsch 5/Zeitungsbericht|Zeitungsbericht]]
  
=== Mind Maps ===
 
  
Mind Map zum Thema Schule [[Media:SCHOOL.doc]]
 
  
  
=== Games ===
+
----
  
[http://www.golakes.co.uk/downloads/worldcupgame-play.aspx Sheep Game]
+
*[http://www.amazon.de/Langenscheidt-KG-Phase-6-Basic-MAC/dp/3580651897/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1290521100&sr=8-2 Phase 6 - Vokabellernprogramm]
 +
*[http://www.antolin.de Antolin]
 +
*[[5f 2010 11/Leseliste Deutsch|Leseliste in Antolin]]

Aktuelle Version vom 19. Juli 2011, 08:37 Uhr

Wichtige Termine


Englisch Schulaufgabe:

07. Juli 2011 (Mündliche Schulaufgabe)-

  • Bildbeschreibung (2 Min.) mit eventuellen Fragen zum Bild
  • Dialog als Partnerübrung (3-4 Min.)

[Jeweils EINE Minute Vorbereitungszeit]



Englisch

Terminplan

  • 8.00 Uhr: Michelle, Leonie
  • 8.20 Uhr: Tamara, Dominik
  • 8.40 Uhr: Erik, Michael
  • 9.00 Uhr: Luca; Jenny
  • 9.15 Uhr: Eva, Johanna
  • 9.50 Uhr: Sarah, Sophie
  • 10.05 Uhr: Christoph, Dustin
  • 10.25 Uhr: Kilian, Jonas
  • 10.45 Uhr: Tobias, David
  • 11.00 Uhr: Conni, Verena
  • 11.35 Uhr: Sabrina, Raisa
  • 11.50 Uhr: Alicia, Selina
  • 12.10 Uhr: Stefan, Jakob
  • 12.25 Uhr: Emma, Lara

Describing Pictures

Beim Bschreiben von Bilder sind folgende Dinge zu beachten:

  • Thema des Bildes nennen
  • Strategie bei der Beschreibung festlegen (von oben nach unten usw.)
  • Detaillierte Beschreibung (z.B. Wetter: The sky is blue and there are some grey clouds but the sun is shining and it is warm.)
  • Verbindung von Inhalten des Bildes mit Geschichten aus dem Buch (z.B. Barker's Story, The Frogusw.). Dadurch kann man sicherstellen, dass man ausreichend Erzählmaterial und Wortschatz hat, um die geforderte Zeit (2 Min.) mit Inhalt zu füllen.
  • Auf die Sprache achten: Sätze verbinden (and, or, but, so, because, after that, then usw.)

Try to describe this picture.

Kids and cake 3.jpg

Picture Farm- HOMEWORK

Role Play/ Dialogues

  • You are new at Haywood School and you meet Sarah in the playground. You talk to her: Stelle dich vor, Stelle Fragen bezüglich der Schule, Stelle persönliche Fragen an Sarah und Fragen, die mit ihrer Einschätzung der Schule zu tun haben)
  • You arrive at Mrs Clark's Bed and Breakfast. You are going to stay with her for the weekend. You ask her questions about Seahouses and things you can do there. She answers your questions and make her own suggestions (=Vorschläge). She asks you questions about what you like and a bout yourself, so she can make good suggestions.


Example:

Hello, how are you?

I’m fine thank you. How about you? Are you from around here?

No, I am not. I’m from Germany. I’m here on my holiday. My name is Sabine. What’s your name?

My name is Jason. Welcome to Canada, Sabine.

Thank you. Do you live here in Ottawa, Jason?

Yes, I do. My parents and I live over there in that blue house with the garden in the front and the big tree next to it.

Oh, it’s a wonderful house. Have you got sisters and brothers?

Yes, I have got a sister. Her name is Jackie and she is 11 years old and she is really nice but my brother Steve is terrible. He is five years old and he always wants to do the same things I do. Have you got sisters or brothers like that?

Yes, I do. My sister Lena is like your little brother. What do you do in your free time?

I play soccer for a team here. I’m sure you like soccer because I know that in Germany there are some of the best soccer teams in the world. What is your favourite team?

I like Bayern Munich but I play for a time in my town. I like that team the best.

Oh, that’s cool. You play soccer, too. Do you want to come with me to watch my team play?

Yes, that’s a really good idea. Do you think I can play, too?

I’m sure you can.

Exercises

Werden MORGEN (06.07.2011) im Unterricht einige Übungen machen!

Here are some exercises you can do.

Simple Past 1

Irregulat verbs

Simple Past 2

Questions Simple Past

Answering questions/ Simple Past

Simple Past 3


Crossword Puzzle NEW!!!!

Klicke auf die Zahlen im Rätsel, um die Hinweise zu bekommen.

milk You must .....the cows
India They have more than 100 languages there.
Aborogines Coloured people who have been living in Australia for thousands of years
lamb Lenny is a ....
Washington US state which has the same name as the capital
skin Part of your body which gets red when the sun is very strong
took Past form of "take"
brought Past form of "bring"

Old exercises

BIG CHALLENGE Training

HOT POTATO Instructions

  • Open Hot Potato
  • Open JCross
  • Click on Raster verwalten and then on Automatische Rätselerstellung
  • Schreibe die Lösungswörter, die im Kreuzworträtsel erscheinen sollen, als eine Liste in den weißen Kasten (Gro- und Kleinschreibung ist nicht wichtig; nur einzelne Wörter oder zusammengesetzte Wörter; Schreibe jedes Lösungswort in eine neue Zeile)
  • Nachdem du 10 Begriffe aufgelistet hast, click on Raster erstellen
  • Click on Definitionen and write down definition of the "Lösungsworte" (Die Tipps müssen so formuliert sein, dass man dadurch auf die Lösung kommen kann)
  • Nachdem du ALLE Definitionen eingegeben hast, klicke auf OK
  • Klicke auch das Spinnennetz mit der Zahl 6 im oberen Bereich der Seite => Das Programm erstellt das Rätsel
  • Save your crossword puzzle: ASK for help to do that!

Deutsch

Zaubertricks

Rechtschreibung und Grammatik


Erzählen

  • Die Tempora in der Erzählung


Märchen


Bericht