6d 2016 17: Unterschied zwischen den Versionen
(→Lösungen) |
(→Exercises) |
||
Zeile 48: | Zeile 48: | ||
NEW | NEW | ||
− | [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/ | + | [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/present_perfect_aussagen.htm Present Perfect- positive sentences] |
− | [ | + | [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/present_perfect_verneinung.htm Present Perfect- negative sentences] |
− | [ | + | [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/fragen/present_perfect.htm Present Perfect- questions] |
− | [ | + | [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/present_perfect_mix.htm Present Perfect-mixed exercise] |
+ | [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/essen_trinken/fruehstueck.htm Vocabulary BREAKFAST] | ||
+ | [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/pronomen/relativpronomen2.htm Relative clauses and contact clauses] | ||
+ | |||
+ | [https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/relative-clauses/exercises?05 Defining relative clause or contact clause] | ||
+ | |||
+ | [https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/relative-clauses/exercises?09 Relative clauses] | ||
+ | |||
+ | [https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/relative-clauses/exercises Contact clauses] | ||
[http://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/adjectives_adverbs/adjective_comparison.htm Comparison of adjectives] | [http://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/adjectives_adverbs/adjective_comparison.htm Comparison of adjectives] | ||
Zeile 73: | Zeile 81: | ||
[http://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/pronouns/relative_pronouns.htm Relative pronouns] | [http://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/pronouns/relative_pronouns.htm Relative pronouns] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/past_progressive_aussagen.htm Past Progressive positive sentences] | [http://www.englisch-hilfen.de/uebungen/zeiten/past_progressive_aussagen.htm Past Progressive positive sentences] |
Version vom 11. Februar 2017, 09:13 Uhr
Herzlich Willkommen auf der Wiki-Seite der 6d.
Englisch
|
Schulaufgaben 2. Schulaufgabe: 30. Januar 2017 (Listening comprehension, grammar [tenses, relative clauses, future tenses], Text Production: picture story) Vocabulary Unit 1-3 |
Jahrgangsstufentests auf der Website des ISB Bayern
Creative Writing
- The story must answer the questions: WHERE? WHEN? WHO? WHAT? WHY?
- Atmosphere/Setting: answer questions WHERE? WHEN? WHO? in the beginning of the story
- Direct Speech
- Connectives: and, but, or, because, at first, then, after that, at last, suddenly
- Length of sentences is important: e.g. many short sentences = fast
- Adjectives
Exercises
NEW
Present Perfect- positive sentences
Present Perfect- negative sentences
Present Perfect-mixed exercise
Relative clauses and contact clauses
Defining relative clause or contact clause
Sentence Structure/ Word order 2
Past Progressive positive sentences
Past Progressive negative sentences
Simple Past or Past Progressive
Unregelmäßige Verben Bitte S. 198/199 im Buch verwenden!
Positive Sentences SIMPLE PAST
Natur und Technik
Wie man Grafiken liest
Versucht zunächst selbst zu beschreiben, was in den Grafiken zu sehen ist, geht dazu wie folgt vor:
- Was zeigt die Grafik? (y-Achse und x-Achse in Beziehung setzen)
- Wie ist der grobe Verlauf?
- Kann man den Verlauf erklären?