6b 2013 14: Unterschied zwischen den Versionen

Aus RMG-Wiki
Wechseln zu: Navigation, Suche
(Exercises)
(Text Production)
Zeile 33: Zeile 33:
 
== Text Production ==
 
== Text Production ==
  
Tipps:
+
PICTURE STORY
  
*Verbinde die Sätze inhaltlich mit Connectives (and, but, or, because, then, after that, so etc.). Vermeide es, Sätze mit unterschiedlichen Inhalten einfach aufzulisten. Der rote Faden deines Textes soll erkennbar sein.
+
You can start your story with "once upon a time" (bei Märchen, Legenden)
*Achte auf die Groß- und Kleinschreibung: Eigennamen (z.B. Robin Hood), Nationalitäten (z.B. France, French), Schulfächer (z.B. History) und "I" (=ich) musst du groß schreiben.
+
*Vergiss bei einem Dialog nicht, dass beide Gesprächspartner zu Wort kommen sollten.
+
  
Hier ist ein Musterdialog:  
+
In the beginning you should answer the questions: WHERE? WHEN? and WHO?
  
'''Dad''': Hi son, how was your trip to Nottingham?
+
''Once upon a time there was a girl named Marian and she lived in a castle in Nottingham during the Middle Ages''
  
'''Bud''': It was brilliant, Dad. I met some new friends and their names are David and Scott. Scott is American, too, so we could talk about a lot of things. That was great.  
+
Then you tell the story.  
  
'''Dad''': What did you do together?
+
Tipps:  
  
'''Bud''': On Wednesday we went to "The Tales of Robin Hood". Robin Hood is an English legend and he lived near Nottingham, so you can learn a lot about him there. Then we went to Sherwood Forest, too. Robin Hood lived there and sometimes he hid in a huge hollow oak.  
+
*Verbinde die Sätze inhaltlich mit Connectives (and, but, or, because, then, after that, so etc.). Vermeide es, Sätze mit unterschiedlichen Inhalten einfach aufzulisten. Der rote Faden deines Textes soll erkennbar sein.  
 
+
*Achte auf die Groß- und Kleinschreibung: Eigennamen (z.B. Robin Hood), Nationalitäten (z.B. France, French), Schulfächer (z.B. History) und "I" (=ich) musst du groß schreiben.  
'''Dad''': Why did he hide?
+
*Durch die Verwendung von direkter Rede ("....")kann man den Text oft etwas auflockern
 
+
* Wenn man das erste Mal etwas erwähnt, sollte man diese mit dessen Namen bzw. Bezeichnung tun. Danach kann man den Begriff durch ein Personalpronomen ersetzen. (z.B. ''Marian loved Robin Hood and she often went to Sherwood Forest to see him.'')
'''Bud''': The Sheriff of Nottingham, his enemy, chased him, so he had to hide. Dad, you should (=sollen) read a book about Robin. After that we can talk about Robin and his friends or maybe we can go to Nottingham together next year.  
+
  
 
 
== Vocabulary ==
 
== Vocabulary ==
  

Version vom 14. Januar 2014, 17:11 Uhr


Englisch

Schulaufgaben

2. Schulaufgabe: 17. Januar 2014

Reading Comprehension; Grammar (Relative clauses, contact clauses, tenses, comparison of adjectives), text production/mediation





Link zu Jahrgangsstufentests aus den vergangenen Jahren mit Übungen ISB Bayern

Text Production

PICTURE STORY

You can start your story with "once upon a time" (bei Märchen, Legenden)

In the beginning you should answer the questions: WHERE? WHEN? and WHO?

Once upon a time there was a girl named Marian and she lived in a castle in Nottingham during the Middle Ages

Then you tell the story.

Tipps:

  • Verbinde die Sätze inhaltlich mit Connectives (and, but, or, because, then, after that, so etc.). Vermeide es, Sätze mit unterschiedlichen Inhalten einfach aufzulisten. Der rote Faden deines Textes soll erkennbar sein.
  • Achte auf die Groß- und Kleinschreibung: Eigennamen (z.B. Robin Hood), Nationalitäten (z.B. France, French), Schulfächer (z.B. History) und "I" (=ich) musst du groß schreiben.
  • Durch die Verwendung von direkter Rede ("....")kann man den Text oft etwas auflockern
  • Wenn man das erste Mal etwas erwähnt, sollte man diese mit dessen Namen bzw. Bezeichnung tun. Danach kann man den Begriff durch ein Personalpronomen ersetzen. (z.B. Marian loved Robin Hood and she often went to Sherwood Forest to see him.)

Vocabulary

Find the correct ENGLISH word for these explanations (You can find the correct answers on the bottom!):

a) It an orange vegetable in which people put candles on Halloween.

b) Opposite of light.

c) A person which is dead but still "lives".

d) When you talk to God, you say a .....

e) It's sweet and children usually like it (American word).

f) Singers use it so there voice is louder than normal.

g) It the language the Romans spoke.

Exercises

NEW

Will- future

Going to- future

Will or Going to- Future?

Relative Pronouns

Relative Pronouns



Relative Pronouns

Subject or object of the relative clause

Relative clauses

Contact Clauses

Question Tags


Comparison of Adjectives 1

Comparison of Adjectives 2

Comparison of Adjectives 3


Simple Past

Present Progressive

Simple Present

Some vs Any

Much vs. Many


Lösungen

a) It an orange vegetable in which people put candles on Halloween = pumpkin

b) Opposite of light= dark(ness)

c) A person which is dead but still "lives" = ghost

d) When you talk to God, you say a .....= prayer

e) It's sweet and children usually like it (American word). = candy

f) Singers use it so there voice is louder than normal. = microphone

g) It the language the Romans spoke. = Latin




Mathematik

Grundwissen Brüche
Bruchteile
Bruchteile bestimmen
Umwandeln von Brüchen und Dezimalzahlen
Vergleichen von Brüchen
Dezimalzahlen
Glück in Mathematik
1. Schulaufgabe Tipps zur Vorbereitung
Comic Kürzen.gif
Kopfrechnen