Englisch Klassen 5a und 5e

Aus RMG-Wiki
Wechseln zu: Navigation, Suche

Herzlich Willkommen auf Englisch-Seite der Klassen 5a und 5e

Inhaltsverzeichnis

Aktuelles


Anfangen mit Quiz und Questions!


Eltern-Info


    • Vokabeln mit der Vokabelkartei/dem Vokabelheft wiederholen (lieber öfters kurz als alle auf einmal!)
    • Teachmaster www.teachmaster.de
    • Übungen hier im Schul-Wiki

Vocabulary

Puzzles


Colours

Numbers 1 - 12

Numbers from 1 - 999

Describing people

Things you can say about a person


GOOD BAD


is friendly

helps everyone

always listens

funny

nice

doesn't make trouble

is polite

great

cute

cool

funny

is a lovely person

happy

clever

often laughs

always says hello

loves me

always has good ideas

never plays tricks on you

thanks others

has good ideas

never says hello

is boring

not polite

asks boring questions

always stares

plays tricks on others

awful

is jealous

always talks and never listens

gets on my nerves

bad

angry

makes trouble

is rude

silly

crazy

stupid

is an idiot

isn't fair

never helps


Working with Texts

Screentime before bedtime ...

Vocab

  • Screen = Bildschirm
  • health = Gesundheit
  • researchers = Forscher
  • poor = arm, schlecht
  • found = fand(en) (<= von: finden)
  • adults <==> children
  • to mean = bedeuten
  • reason = Grund, Ursache
  • brain = Gehirn

Exercises

  1. Listen! What is this text about?
  2. Watch and Listen!
  3. Can you put the text together?
  4. Fill in the missing vowels!
  5. Some words are missing ...!
  6. Separate the words!



Hong Kong's poor live in homes smaller than prison cells

Vocab

  • poor = arm
  • tiny = very small
  • prison cell = Gefängniszelle
  • average = durchschnittlich
  • space = Raum / Platz
  • size = Größe
  • square meter = Quadratmeter
  • expensive = teuer
  • to save = sparen
  • was = war
  • unacceptable and inhumane = unannehmbar und unmenschlich
  • like = wie
  • has to = muss
  • sideways = seitlich


Exercises

  1. Listen! What is this text about?
  2. Watch and Listen!
  3. Can you put the text together? (10 windows)
  4. What comes next?
  5. Fill in the missing vowels!
  6. Separate the words!
  7. Some words are missing ...!

Grammar

How old are you?

  • How old are you? Schwierig!!! Wichtig: "Er ist / sie ist" ==> "He is/she is"! "Are you ...?" ==> "Bist du ...?"


.

"to be (am, are, is, ...")


.

Plural

Schreibung des Plurals:

+ s house cat father cupboard sofa sentence
+ es wish flash class
y zu -ies hobby family

.

Pronouns

Exercises



.

Questions


NEW - What is the question?

Example: Tanja is in the house. - Where is the girl?

  1. I am 10 years old. How old are you?
  2. This is a pencil! What is this?
  3. No, Leonard is not my friend! Is Leonard your friend?
  4. They are in the garden. Where are they?
  5. Yes, we are at home. Are you at home?'


NEW - Translate (Übersetze!)
  1. Wo ist deine Katze? Where is your cat?
  2. Bist du sein Freund? Nein, bin ich nicht. Are you his friend? - No, I am not
  3. Wer sind diese zwei Jungen? Who are these two boys?
  4. Wie groß ist euer Haus? How big is your house?
  5. Was sind deinen Lieblingsfarben? What are your favourite colors?


Lösungen: Zum Sichtbarmachen der Lösungen einfach die Lücken im Text (...) bzw. den Absatz mit der Maus einmal bzw. mehrmals (vom Webbrowser abhängig) anklicken oder markieren.


.

Kurzantworten mit "to be (am, are, is, ...")



.

Unbestimmter Artikel


.

Bestimmter Artikel: Aussprache von "the": /ðə/ oder /ði:/?


.

Have got und has got


Can und Can't


Imperative


.

S-Genitive

Explanation


Exercises


Say these things in English: - Write them into your exercise-book for school!
Beispiel: Ein Mann fragt, wessen Süßigkeiten das sind? "Whose sweets are these"?

  1. Sage, dass das die Süßigkeiten deiner Schwestern sind! "These are my sisters' sweets."
  2. Jemand fragt, ob das dein Auto oder das Auto deines Bruders ist. "Is that your car or your brother's car?"
  3. Du antwortest, dass es das Auto deiner Eltern ist. "It is my parents' car.
  4. Du willst wissen, warum der Hund von Herrn Brehm so schnell ist. "Why is Mr Brehm's dog so fast?"
  5. Brunos Beine sind sehr lang! Bruno's legs are very long."
  6. Der Hund von meiner Oma kann nicht rennen. "My grandma's dog can't run."


Lösungen:

Zum Sichtbarmachen der Lösungen einfach die Lücken im Text (...) bzw. den Absatz mit der Maus einmal bzw. mehrmals (vom Webbrowser abhängig) anklicken oder markieren.


NEW - Wie sagt man das auf Englisch?
  1. Das T-Shirt von meinem Bruder ist zu (too) klein für mich. My bother's (kein "of-genitive", denn "mein Bruder" ist eine Person!) shirt is too small for me.
  2. Die Augen meiner Brüder sind grün und braun. My brothers' (erst Plural brothers gebildet , dann ' ) eyes are green and brown.
  3. Die Tante meiner Cousine ist meine Mutter! My cousin's aunt is my mother.
  4. Die Namen meiner Eltern sind Leo und Malina! My parents' (erst Plural parents gebildet , dann ') names are Leo and Malina.
  5. Der Hund von Lukas ist sehr groß! Lukas's (normal 's) dog is very big!
  6. Wo ist die Katze der Dixons? Where is the Dixons' (erst Plural Dixons gebildet , dann ' ) cat?
  7. Sie ist nicht in Sarahs Zimmer! She (Haustier mit Namen) is not in Sarah's room.
  8. Die Räder der Kinder sind im Haus. The children's bikes (children ist Plural, endet aber nicht auf "s" - deswegen ganz normaler Genitiv mit 's) are in the house.


Lösungen:

Zum Sichtbarmachen der Lösungen einfach die Lücken im Text (...) bzw. den Absatz mit der Maus einmal bzw. mehrmals (vom Webbrowser abhängig) anklicken oder markieren.

S-genitive or of-phrase?


The Simple Present

Word Order (Satzstellung)



Questions with or without "do" or "does"

Negative sentences with or without "do" or "does"

More exercises on questions/negative statements

Von „http://rmg.zum.de/index.php?title=5ae_2017_18/Englisch_Klassen_5a_und_5e&oldid=72258